Loading...
΄Ωρες Λειτουργίας: 07:00 - 21:00
Τηλ.: +357 22 37 22 17
΄Ωρες Λειτουργίας: 07:00 - 21:00
Τηλ.: +357 22 37 22 17
19
09
2019

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Μόλις πραγματοποιηθεί η σύλληψη, το γυναικείο σώμα προσαρμόζεται σταδιακά στις νέες καταστάσεις που παρουσιάζονται σ ́ αυτό. Οι μεταβολές και οι προσαρμογές γίνονται έτσι, ώστε να προετοιμάσουν το σώμα και τον οργανισμό να ανταποκριθεί κατάλληλα στην ανάπτυξη και τη δημιουργία της καινούργιας αυτής ζωής. Η εγκυμοσύνη διαρκεί συνήθως 40 εβδομάδες, και επειδή η εγκυμοσύνη δεν είναι πλέον αρρώστια, όπως συνηθιζόταν να λέγεται παλαιοτέρα, η έγκυος γυναίκα θα πρέπει να γυμνάζεται, πάντοτε όμως με την έγκριση του ιατρού της και με την παρακολούθηση εξειδικευμένου γυμναστή, είτε ατομικά είτε σε γκρουπ με άλλες γυναίκες σε ενδιαφέρουσα, οι οποίες βρίσκονται στην ίδια περίπου εβδομάδα κύησης.

Η τακτική γυμναστική λειτουργεί ως ‘φαρμακευτική αγωγή’ για την έγκυο όσον αφορά την ψυχολογία και την ευδιαθεσία της.
Πρόσφατες έρευνες συμπεραίνουν ότι η άσκηση συμβάλλει θετικά στην υγεία της εγκύου και δεν προκαλεί οποιοδήποτε πρόβλημα στην υγεία του εμβρύου (Nascimento et al 2012, Melzer 2010).


Τα οφελη

Η άσκηση γενικότερα συμβάλλει:

  1. στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης της εγκύου, βελτιώνοντας έτσι την καρδιοαναπνευστικη λειτουργία και την κυκλοφορία του αίματος
  2. στη μείωση της πιθανότητας εμφανίσεως διαβήτη κυήσεως (Dempsey et al 2004, Nascimento et al 2012) και προεκλαμψίας (Kasawara et al 2012)
  3. στον περιορισμό της αύξησης του σωματικού βάρους χωρίς, όμως, να περιορίζει την εμβρυϊκή ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα επιταχύνει τη μεταγεννητική ανάρρωση (Kasawara et al 2012, Melzer et al 2010)
  4. στην αύξηση της μυϊκής αντοχής και δύναμης. Ενδυναμώνει τους μύες της κοιλιάς και της πλάτης έτσι, ώστε το σώμα να διατηρεί μια σωστή θέση, προλαμβάνοντας έτσι τους πόνους της οσφυϊκής μοίρας
  5. στην ενδυνάμωση των μυών του περινέου, που βοηθούν στην εξώθηση του εμβρύου
  6.  στην καλή λειτουργία του εντέρου
  7. στη βελτίωση του ύπνου
  8. στη διατήρηση του ιδανικού βάρους (10-12 κιλά)
  9. στην αυξημένη έκκριση ορμονών (ρηλαξινη και προγεστερόνη)

 

Ποια αθληματα πρεπει να αποφευγονται

Τα αθλήματα τα οποία θα πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι τα αθλήματα με μπάλα (μπάσκετ, βολεϊ, ποδοσφαιρο κτλ.), διότι υπάρχει φόβος για κτύπημα της μπάλας στην περιοχή της κοιλιάς. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται τα αθλήματα με κύριο στοιχείο την ισορροπία, π.χ. ποδήλατο στην ύπαιθρο και τα βουνά, τα extreme sports, π.χ. ορειβασία, καταδύσεις, αναρρίχηση, θαλάσσιο σκι, σκι, ιππασία, πυγμαχία, πολεμικές τέχνες, η άσκηση σε πολύ ψηλό υψόμετρο και γενικά οτιδήποτε θέτει σε κίνδυνο την υγεία της εγκύου.
Επίσης θα πρέπει να αποφεύγονται οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, οι γρήγορες περιστροφές και οι έντονες διατάσεις, για αποφυγή τραυματισμών.

 

Ποτε θα πρεπει να σταματα η ασκηση ;

Η άσκηση θα πρέπει να σταματήσει όταν η έγκυος εμφανίσει:

  • αιμορραγία
  • εκροή υγρών από τον κόλπο
  • αιφνίδιο οίδημα αστραγάλων, χεριών ή προσώπου
  • κράμπες
  • επίμονο πονοκέφαλο, διαταραχή στην όραση, ανεξήγητη ζάλη ή ίλιγγο ή εμετό
  • αυξημένο καρδιακό ρυθμό, ταχυκαρδία
  • δυσκολία στην αναπνοή
  • αυξημένη θερμοκρασία σώματος
  • δυσφορία ή εάν είναι κουρασμένη
  • εάν δεν έχει τραφεί σωστά

 

Τι να προσεξει η εγκυος κατα τη διαρκεια της ασκησης;

  1. Θα πρέπει πάντοτε να κάνει καλή προθέρμανση και αποθεραπεία
  2. Οι παλμοί της θα πρέπει να κυμαίνονται από 125-140 ανά λεπτό
  3. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να υπερβαίνετε τον εαυτό σας

Η εγκυμοσύνη, όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου αυτού, δεν είναι αρρώστια. Υπάρχουν ένα σωρό ασφαλείς δραστηριότητες οι οποίες μπορούν να εκτελεστούν κατά τη διάρκειά της. Αποφασίστε σύντομα το είδος της άσκησης που θέλετε να εξακολουθήσετε, συζητήστε το με τον γιατρό σας και αφού πάρετε τη σχετική άδεια κάντε την εγγραφή σας στο ινστιτούτο που εσείς θέλετε. Μην τεμπελιάζετε! Μπορεί εννέα μήνες να σας φαίνονται αρκετοί, αλλά ο καιρός περνά πολύ γρήγορα

 

Tags for this post